nav
contact

Severe Weather Alert Update: 2:00 pm, Dec. 10, 2018

All Wake Forest Baptist Health clinics and Urgent Care locations in Winston-Salem and Hickory will open at 10 am on Tuesday, Dec., 11.
Locations in Asheboro, Lexington, Wilkes, High Point, Greensboro, Mt. Airy and Elkin will open at 12 pm on Tuesday, Dec. 11, except for the following locations which will open at 10 am: 
Urgent Care - Palladium in High Point
Hematology Oncology - Elkin

If you have questions, please contact your clinic directly. Find your clinic online. 

Information for employees: Staff and faculty members are encouraged to review the Severe Weather Policy and the Severe Weather Guidelines for information related to attendance and notification procedures. [Employee Access Only]

    Carbohidrato

    Carbohidrato

    What's in this Article?

    Carbohidrato

    (In English: Carbohydrate)

    Al igual que las proteínas y las grasas, los carbohidratos o hidratos de carbono son uno de los principales nutrientes que contienen los alimentos. Los carbohidratos son la principal fuente de energía del cuerpo. Existen dos tipos principales de carbohidratos: los azúcares (como los que están en la leche, las frutas, el azúcar de mesa y los caramelos) y los almidones, que se encuentran en los cereales, los panes, las galletas y las pastas.

    El cuerpo descompone los carbohidratos y los transforma en glucosa, que es necesaria para las células del cuerpo. La glucosa se absorbe en el torrente sanguíneo y esto hace que el nivel de azúcar en la sangre se eleve. A medida que el nivel de azúcar aumenta en el cuerpo, el páncreas libera una hormona denominada insulina. La insulina es necesaria para llevar la glucosa de la sangre a las células, donde se la utiliza como una fuente de energía.